Metrou Siemens

150 de ani de inovatii pentru metroul londonez

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 16.04.2013   |   
0 comentarii

Opt peroane, zeci de scari rulante, 470 de camere de supraveghere si nu mai putin de 200.000 de pasageri pe zi. Cam asa arata statia de metrou King’s Cross St. Pancras din Londra, una dintre cele mai aglomerate din toata Europa.

 

Indiferent ca e vorba despre un pasager care a cazut pe dreptele din pasaj, un bec stricat pe vreun peron sau o intrerupere de curent in toata gara, angajatii acestei statii pot reactiona cu promptitudine, gratie sistemului IT instalat de Siemens si a camerelor video care surprind orice se petrece in statia de metrou, in timp real.

 

Deschisa in urma cu 150 de ani, in 1863, prima linie de metrou din lume functiona in subteranul londonez cu locomotive cu aburi. De-atunci a fost modernizata pas cu pas, devenind astazi a doua cea mai mare linie de metrou, dupa cea din Shanghai.

 

Prima achizitie a unui metrou electric a fost facut de municipalitatatea londoneza in 1891, cand autoritatile de la acea vreme au comandat doua locomotive electrice de la compania Siemens Brothers, pentru a fi utilizate intre statiile King William Street si Stockwell.

 

Acum statia King’s Cross St. Pancras are 13 sisteme high-tech de supraveghere si control intr-un singur sistem extrem de simplu. Dar daca ajungi prin capitala Marii Britanii si ai sa te uiti atent la metroul londonez, ai sa vezi ca intregul sistem de cai ferate subteran are aceeasi arhitectura victoriana ca la inceput, iar sistemul de semnalizare din statia Edgware Road instalat in 1926 functioneaza chiar si-n ziua de azi.

 

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite