5 solutii inteligente pentru reducerea cheltuielilor de energie ale unui aeroport

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 13.07.2010   |   
0 comentarii

2010_07_13_AirportsUn avion aflat la sol este neproductiv. E lesne de inteles de ce companiile aeriene gasesc noi si noi solutii pentru ca aeronavele pe care le opereaza sa stea cat mai putin timp posibil intr-un aeroport, iar pasagerii care sunt nevoiti sa schimbe avioanele catre o destinatie mai indepartata, sa aiba acces la cele mai avansate solutii logistice pentru o imbarcare rapida.

 

Timpii castigati reprezinta o dovada de management eficient si solutii tehnologice optime. Insa provoaca administratiile aeroportuare la identificarea unor surse de venit suplimentare. De exemplu, aproximativ 60% din veniturile Fraport AG, operatorul Aeroportului International din Frankfurt (Germania) sunt realizate din inchirierea spatiilor comerciale, taxe de parcare, precum si participarea in diverse tranzactii.

 

Pentru a-ti face o idee despre capacitatea unui aeroport de asemenea dimensiuni, imagineaza-ti ca in 2009 Aeroportul International din Frankfurt a fost punct de tranzit pentru circa 50 de milioane de pasageri, aproximativ 2 milioane de tone de bagaje si aproape 463.000 de zboruri. Un caz similar este si Aeroportul International din Denver (SUA) unde, datorita consumului de 216 milioane kWh in 2007 (aproximativ 4 kWh consumati pentru fiecare pasager in parte), sunt necesare solutii cat mai eficiente pentru scaderea amprentei de dioxid de carbon si, implicit, a consumului de electricitate.

 

Ce poate fi facut in acest sens? Potrivit specialistilor Siemens, un plan de masuri dedicat acestor obiective poate ajuta oficialii aeroportului din Denver sa reduca nivelul consumului de electricitate si gaze naturale, cu 10%. Masurile vizeaza in mod prioritar zonele pentru incalzire si ventilatie, iluminare si gestionarea bagajelor, sectoare care impreuna reprezinta 80% din totalul consumului anual de electricitate, din perimetrul aeroportului.

 

Iata cateva dintre solutiile care urmeaza a fi implementate:

 

  • Instalarea in terminal a unor utilaje de ventilatie inteligente. Acest upgrade reprezinta o investitie de 215.000 de dolari si poate duce la economii de 425.000 de dolari anual, la consumul de electricitate;

     

  • Inlocuirea becurilor din zonele unde lumina trebuie sa ramana aprinsa chiar si peste 18 ore pe zi, cu LED-uri economice. Astfel, energia consumata pe iluminat poate fi redusa cu 11 milioane kWh anual, ceea ce corespunde unui total de 10.000 tone de dioxid de carbon;

     

  • De asemenea, generarea de agent termic prin folosirea unor biomase poate fi o solutie care ar duce la economisirea a 500.000 de dolari anual, la cheltuielile de energie. Si in acest caz, amprenta de dioxid de carbon ar fi redusa cu 7.000 de tone;

     

  • Una dintre cele mai importante solutii ar putea fi inlocuirea surselor de electricitate conventionale cu unele alternative (energie solara sau eoliana), care duc la economii de peste 70% din totalul cheltuielilor de energie anuale;

     

  • Construirea de terminale aeroportuare inteligente care necesita cheltuieli de intretinere mult mai mici decat cele actuale.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite