cityvalCu toate ca seamana cu un transportor lunar ultrasofisticat, garniturile de metro din seria Neoval sunt, poate nu cele mai noi vehicule avangardiste destinate transportului public de pasageri, insa printre cele mai moderne din lume.

 

Realizat de Siemens Mobility si testat de partenerii de la Lohr Group la Strasbourg, seria de trenuri Airval si Cityval surprind in primul rand printr-o caracteristica tehnica nemaintalnita: ambele garnituri circula pe un fel de sina ferata, dar fara a avea roti de tren. Ci roti cu anvelope de cauciuc, similare cu cele ale unui autocar.

Mai mult chiar, fiecare dintre cele doua vehicule gemene cu destinatie publica nu au sofer/mecanic si se conecteaza modular, in functie de numarul de pasageri. In timp ce Airval este pentru transportul calatorilor de la si catre aeroporturi, iar Cityval are ca functie publica transportul urban si interurban, ambele garnituri asigura confortul ridicat pentru pasageri, concomitent cu un consum minim de energie.

 

Datorita designului inovator, atat Airval cat si Cityval pot fi compuse dintr-unul, pana la sase vagoane, in functie de volumul de pasageri. Prin urmare, poate transporta in total de la 1.000 la 30.000 de pasageri intr-o singura ora si intr-o singura directie.

 

Un secret tehnic consta in implementarea functiei de pilotaj de la distanta Communication Based Train Control (CBTC), care, pe langa plecarile si opririle frecvente, permite trenului timpi foarte buni pe traseu, pastrand o medie a vitezei de 80 km/h.

 

Daca vrei sa vezi cum functioneaza metroul cu anvelope din cauciuc, vei putea admira tehnologia Neoval in actiune intr-unul dintre orasele Paris, Lyon, Nurenberg, Budapesta, Barcelona, Sao Paolo si Helsinki, unde rutele corespunzatoare tehnologiei de transport Neoval sunt acum in proces de constructie.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite