Antares H3, urmasul primului avion din lume pe baza de hidrogen, decoleaza in 2011

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 19.08.2010   |   
0 comentarii

2010_08_19_german-aerospace-centers-antares-h3-hydrogen-fuel-cell-aircraft_1_QrY45_69August e luna concediilor si la asa oferte pe timp de criza, ar fi pacat sa evitam mirajul unei destinatii exotice, inca necunoscuta ochilor avizi de racoare estivala cat mai departe de casa. Vestea buna e ca, indiferent de destinatia de vacanta pe care o alegi, ai ce povesti prietenilor, la intoarcere. Ba ca decolarea a fost cu peripetii, ba ca de la check-in pana dincolo de nori a durat mai bine de doua ore, serviciile de inalta calitate pe timp de criza si multe alte inconveniente care iti racoresc memoria la berea de dupa. Si asta-i doar inceputul!

 

Dar fiindca tot suntem la capitolul avioane, iata o noutate: in viitor aeronavele vor polua mediul inconjurator din ce in ce mai putin. Aproape deloc. Cum, nu stiai? Noroc cu nemtii care, probabil satui de banii aruncati pe combustibil, incearca noi si noi variante de propulsie regenerabila, cat mai ieftina si, daca se poate (si chiar se poate!) prietenoase cu mediul inconjurator.

 

Acum, pe pista de decolare in cursa catre non-poluare: Antares H3. Dezvoltat de Centrul Aerospatial German in parteneriat cu Lange Aviation GmbH, acest avion este urmasul direct al lui Antares DLR-H2, la vremea lui – primul avion din lume care a zburat exclusiv cu celule de hidrogen.

 

Rostul lui Antares H3 este sa duca mai departe traditia eco-friendly a stramosului sau inaripat si sa stabileasca noi standarde de anduranta si fiabilitate pentru aceasta categorie de aeronave. In contact cu oxigenul din aer, celulele de hidrogen produc energia electrica necesara propulsiei acestui avion. Singurele emisii constau in… apa. Antares H3 are o anvergura a aripilor de 23 de metri si cantareste 1,25 de tone la decolare, cu o capacitate de incarcare de 200 kg.

 

Constructorii lui Antares H3 si-au propus sa atinga o autonomie de 6.000 km si 50 de ore de zbor, fara intrerupere. Vor reusi? Cu siguranta vom vedea rezultatul in 2011, cand a fost programat primul zbor al noului avion propulsat cu celule de hidrogen.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite