Autolib: rent-a-car in varianta pariziana

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 04.01.2011   |   
1 comentarii

2011_01_04 rent-a-car in varianta pariziana_mainPe vreme frumoasa, parizienii pot merge oricand pe biciclete prin centrul Capitalei franceze, folosind serviciul local de bike-sharing, denumit Velib’. Animat de aceasta idee, primarul Londrei, Boris Johnson, a insistat sa faciliteze un astfel de program pentru transportul din centrul Capitalei de pe Tamisa, inaugurand in vara Barclays City Hire, serviciul de bike-sharing londonez cu care te poti deplasa pe o bicicleta pe care o parchezi intr-o statie speciala, cea mai apropiata de locul unde vrei sa ajungi.

 

Concurenta comunitara dintre cele doua capitale europene, de altfel una pozitiva, nu se opreste aici. Incurajat de succesul Velib’, primarul Parisului, Bertrand Delanoe, s-a hotarat sa introduca in peisajul urban din jurul Turnului Eiffel un nou serviciu, Autolib, care va functiona intr-un mod identic celui pentru biciclete. Doar ca de aceasta data vor fi folosite masini electrice, noi-noute.

 

Potrivit cotidianului The Guardian, platforma Autolib urmeaza a fi implementata in toamna acestui an si vizeaza introducerea in trafic a 3.000 de masini electrice disponibile in 1.000 de statii self-service din Paris si suburbii. Aceeasi sursa informeaza ca tariful pentru inchirierea unui astfel de vehicul electric din noua grila rent-a-car pariziana, nu va depasi pretul de raft al unei sticle de vin.

 

Pentru acest serviciu, administratia pariziana a ales un model electric cu patru locuri, fabricat de compania franceza Bollore. Denumita sugestiv The Bluecar, masina a fost desenata de Pininfarina si functioneaza pe baterii litiu-polimer care se incarca full in patru ore si au fost create astfel incat sa aiba o autonomie de 250 de kilometri.

 

Daca ne luam dupa statisticile facute publice de municipalitatea pariziana, 58% dintre locuitorii Capitalei franceze nu poseda un autoturism. Aici, performantele electromobilului desenat de Pininfarina se potrivesc ca o manusa pentru soferul neversat prin jungla de asfalt a Parisului: un demaraj de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde si o viteza maxima de 130 km/h.

 

2011_01_04 rent-a-car in varianta pariziana_3

 

Ca tot vorbeam mai devreme de preturi, iata si propunerea primarului Delanoe: viitorii clienti ai serviciului Autolib vor trebui sa aiba, in mod obligatoriu, un permis de conducere valabil. Abonamentul lunar va costa 12 euro. Apoi, folosirea unei masini Autolib implica o taxa de 5 euro pentru o jumatate de ora, 4 euro pentru urmatoarele 30 de minute si apoi cate 6 euro pentru fiecare jumatate de ora in plus.

 

Astfel, edilii din Paris doresc sa incurajeze deplasarile scurte cu automobilul prin oras si, pe termen lung, decongestionarea traficului din zona centrala. Pe langa aceste obiective, Autolib poate aduce o contributie semnificativa la micsorarea amprentei de carbon in Capitala franceza.

 

2011_01_04 rent-a-car in varianta pariziana_2

Comentarii

roxana

in oras eu folosesc numai Velib-ul si metroul, insa este genial ce ni se pregateste. am vazut de curand si planul pentru statiile de metrou din viitor si ma gandeam ca poate vreti s-aruncati un ochi la cele pe verticala; suna bine, zic eu http://www.ratp.fr/en/ratp/c_5111/urban-planning-and-architecture/

18.01.2011

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite