Avantajele transportului in comun

Autor: Hitechpedia Guru   |   
Data: 13.11.2009   |   
12 comentarii

Transport in comunMulti prieteni m-au tot intrebat de ce refuz sa dau examenul pentru permis auto. Raspunsul este simplu: traiesc in Bucuresti si, cu toate ca imi plac foarte mult masinile, nu vad utilitatea unei ‘contributii’ personale in marirea unui trafic deja congestionat.

 

In plus, destinatiile pe care le frecventez in mod cotidian sunt bine acoperite de reteaua de transport in comun din Bucuresti. In loc sa stau in trafic, prefer sa castig timp deplasandu-ma cu metroul sau pe liniile de metrou usor.

 

Astfel ajung in timp util la intalnirile programate si incerc sa dau un exemplu celor din jurul meu, ignorand confortul masinii personale, pentru un transport mai eficient.

 

In Indexul Verde al Oraselor din Europa, Bucuresti se afla pe pozitia 28 din 30, in privinta sistemului de transport.

 

Desi ne numaram printre orasele europene cu o retea de transport in comun bine pusa la punct, precum si un volum de calatori care permite imbunatatirea ei, problemele de trafic sunt frecvente, iar lipsa mai multor prioritati favorabile unui transport ecologic este vizibila.

 

Chiar si asa, municipalitatea a operat o serie de imbunatatiri sistemului de transport. Au fost instalate liniile de metrou usor destinate asigurarii unui flux optim de calatori din si catre zonele neacoperite de liniile de metrou subteran.

 

Noile generatii de autobuze intrate in circulatie sunt mult mai silentioase si mai putin poluante decat cele anterioare, ceea ce acorda municipalitatii inca o bila alba.

Comentarii

Andrei

Trebuie sa se promoveze sistemele de tramvai tip metrou usor, cat mai urgent sa se separe cu garduri toate liniile de tramvai din bucuresti pentru a fi ca linia 41, unde 10 km/15 statii/o semicursa se parcurg in maxim 30 minute si asta din cauza nesimtitilor care vireaza la stanga unde e interzis si blocheaza intersectiile traversate de vagoane.
Prin intermediul siteului http://www.ratb.metrouusor.com/ incerc sa aduc o imagine mai buna a transportului in comun din Bucuresti, care are o retea bine pusa la punct dar cu slabe performante din cauza traficului si a lipsei benzilor dedicate exclusiv transportului in comun.

12.12.2009

MySideOfWorld

Amin! Ar trebui sa ma inchin cu stanga, sau ceva….? Ratb e nenorocire. Inghesuiala, nervi, nesimtire, nespalati multi, 50% si peste sanse sa ramai fara “patrimoniu”, adica telefon, bani, mp3, etc. La intalnirile la care eu trebuie sa ajung am nevoie de o vestimentatie bussiness impecabila si de multe ori am reusit sa evadez din autobuz sifonat, cu pantofii plini de urme. Intr-un cuvant oribil, adica ce vorbesc eu, uitati-va si voi la usile autobuzelor bombate spre in afara…totusi….simt sa ma intorc in salbaticia epocii de piatra cand trebuie sa urc in ratb. Treaba asta cu “verde” inca nu-i de noi, suntem totusi cu mai bine de 50 de ani in urma decat restul europei. Acum sa incepi sa ai mustrari de constiinta cum ca lasi masina acasa sa nu poluezi si sa urci intr-un transport in comun infect, degradant pentru natura umana din care trebuie efectiv sa te lupti ca sa cobori….e ca si cum i-ai vorbi romanului de incalzirea globala cand el are stomacul si frigiderul gol. Eu folosesc masina personala mai putin de 40% din timpul pierdut pe drumuri, insa mai bine bicicleta, moto sau metrou (si asta nu la ore de varf oricum).

11.12.2009

Iulia

In Bucuresti varianta optima pentru transportul in comun in acest moment este cu siguranta metroul. Daca acest mijloc de transport ar ajunge lastandarde europene,si aici nu ma refer la aspect,ci la numrul de linii si acoperirea orasului si imprejurimilor, ar fi un pas imens inainte pentru noi.Transportul la suprafata este blocat, ca si in celelalte capitale europene de numarul foarte mare de masini,dar am convingerea ca se poate imbunatati transportul in comun prin investitii semnificative in infrastructura subterana.

27.11.2009

Hitechpedia

@Gusty: Multumesc frumos! In vest, lucrurile sunt, pe drept cuvant, ‘mai bine gandite’. Trebuie sa recunosti ca vorbim si de orase ale caror pozitionari si infrastructuri permit solutii mai bune decat Bucuresti – unde strazi/sensuri/constructii – n-au fost facute intotdeauna dupa standarde prea ridicate.

23.11.2009

Hitechpedia

@Bogdan: nu compara Munchen, Viena si Frankfurt cu Bucuresti. Nu acum! Daca ai citit cu atentie, in Indexul Verde al Oraselor din Europa, la capitolul Transport, Bucuresti e pe antepenultima pozitie. Cu siguranta, sunt inca multe lucruri de pus la punct. Insa in conditiile in care cu metrou/tramvai (si de multe ori cu amandoua) ajungi repede aproape in orice colt de Bucuresti, vorbim deja de un nivel de eficienta care merita incurajat.

23.11.2009

Gusty

Din pacate, Bucurestii nu se numara printre orasele europene cu un transport in comun bine pus la punct. E cel mai bun din ce am vizitat eu prin Romania… dar mai e cale lunga pana a ajunge la nivelul european. Lucrurile “in vest” sunt pur si simplu “mai bine gandite”. Lucrurile sunt marcate, nu trebuie sa intrebi pe cineva cum ajungi nu stiu unde, vezi harti ajutatoare la tot pasul, si vezi si informatii in engleza. Iar cel mai important e ca retelele din vest lucreaza eficient impreuna. Oamenii nu vor sa stie cum e separarea puterii intre Metrorex, si Ratb; vor sa ajunga din punctul A in B usor.

In fine, e singura afirmatie cu care am ceva. In rest, bun articol :-)

23.11.2009

Bogdan

retea de stransport in comun bine pusa la punct? Prietene, mergi in Muenchen, Viena, Frankfurt sa vezi retea de transport in comun bine pusa la punct. Vorbesc aici de trenuri metropolitane, conexiuni excelente intre gara si aeroport…si ma opresc aici.
Deschide ochii inainte sa scrii ceva de mantuiala.

23.11.2009

ovidiu k

Corect, nimic nu e mai romantic decat sa te pipie cineva in autobuz sau sa simti rapsodia de mirosuri ce te inconjoara…Deci avem asa (din experienta):
-117 pt a vedea exchibitionisti-pana acum am vazut 2;
-123 si 102 pt a scapa de telefoane si/sau portofele-cunosc la prima strigare cam 6 persoane.
Nu recomand metroul, nu am auzit de senzatii tari, poate sa stai in tunel juma’ de ora pana il ridica pe vreunu de pe sina.

23.11.2009

Sorin

In Bucuresti, pe multe trasee, ajungem mult mai repede la destinatie folosind ratb+metrou+mersul pe jos si observ ca si soferii inraiti devin constienti de acest lucru. Usor-usor, sper sa intelegem toti ca uneori e util sa lasam masina acasa, ori intr-o parcare la periferia orasului sau a zonelor aglomerate (asa cum se face in mod uzual in marile orase ale lumii), pentru a folosi mijloacele de transport in comun.
Eu folosesc zilnic, in mod exclusiv, transportul in comun de 13 ani (in speta metroul) si sunt destul de multumit de reteaua de transport in comun a Bucurestiului. Problema este, intr-adevar, infrastructura ramasa in urma, parcul prea mare de masini si numarul mic al locurilor de parcare. Pana cand aceste lucruri se vor imbunatati (si sa speram ca acest lucru se va realiza…), putem sa facem cu totii un mic efort si sa mai lasam masinile acasa, mai ales daca ne deplasam pe trasee aglomerate.

23.11.2009

Tatiana Iurco

eu, personal, chiar mi se pare romantic uneori sa mergi pe timp de ploaie in tramvai sau autocar si afara sa fie semiintunecat deja…sa urmaresti cum oamenii se grabesc sa prinda autocarul, fiindu-le frica sa nu-i umezeasca ploaia…sau cineva sufera fiind stropit de o masina zvelta pe sosea….

19.11.2009

Dianora

Eu oricum nu am fost niciodata fan al condusului asa ca mereu m-am orientat catre rathb/metrou si uneori mers pe jos cand distanta imi permitea.

17.11.2009

ioana

si eu am renuntat la masina personala de aproape doi ani. lucrez in zona pietei romana, unde este aproape imposibil sa gasesti locuri de parcaare, asa ca, dupa 7 ani de condus, am renuntat la acest, asa zis lux in favoarea transportului in comun. am descoperit ca ajung la fel de repede, iar in plus nu mai consum bani pe benzina si nu ma mai enervez in blocajele din trafic. in plus, am timp sa ma gindesc la problemele mele, sa vorbesc la telefon cu prietenii sau sa ascult muzica la ipod…si chiar sa fac un pic de sport…adica merg pe jos din statia de autobuz pina la serviciul meu! sincer, ma simt mult mai bine si imi tonific si musculatura :)

16.11.2009

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite