Avem masina cu motor electric. Cum procedam?

Autor: Hitechpedia Guru   |   
Data: 18.11.2010   |   
0 comentarii

2010_11_18 Cum sa-ti incarci masina electricaCea mai noua fita din parcarea de acasa are patru roti, e argintie, are numere de leasing si se numeste Porsche Cayenne S Hybrid. E chiar Cayenne-ul ala nou si apartine unui vecin care sta cu patru etaje mai sus decat mine. Nu stiu ce-a facut de s-a pricopsit cu bijuteria motorizata Made in Germany. Habar nu am daca a luat masina ca urmare a deciziei de a-si creste nivelul de confort la volan, dar sa consume mai putin combustibil sau pur si simplu pentru ca si-a dorit un Porsche. Nu ma intereseaza. In schimb, ceea ce m-a surprins e ca tot scriind pe Hitechpedia despre masini hibrid, modele electrice si inovatii eco-friendly, traiesc sa vad cum tehnologia verde parcheaza fix in fata blocului meu. Ceea ce inseamna ca numarul masinilor hibrid din Bucuresti este, in realitate, mai mare decat cel prezentat in statistici.

 

Masina vecinului ridica si un semn de intrebare. Plecand din locul mentionat, hibridul de Stuttgart mai este parcat ba in fata biroului fericitului proprietar, ba in fata unui mall, ba pe la un hotel, ba sta prin trafic. Masina merge, deci consuma. Din moment ce nu scoate prelungitorul pe balcon, de unde-si alimenteaza vecinul Cayenne-ul din dotare? Probabil ca deja avem nevoie de puncte de alimentare pentru masinile electrice si in benzinariile din Bucuresti. Sau macar niste statii electrice, special dedicate acestor vehicule.

 

Austriecii deja au gasit o potentiala solutie. Roman Bartha, unul dintre cei doi directori generali de la Austrian Mobile Power, a declarat intr-un interviu recent ca primul val de masini electrice ar putea fi alimentate direct din garaje, in parcarile etajate sau in parcarile amenajate pe la mall-uri. Potrivit aceluiasi director, o priza dedicata in garajul de acasa, una in garajul de la serviciu si prizele din parcarile publice ar putea face ca alimentarea vehiculelor cu motoare electrice deja existente pe piata sa reprezinte o cheltuiala ridicata. Asta macar pentru o vreme, cand volumul cererii ar putea determina o scadere substantiala a tarifelor la energie.

 

Totusi, sa nu uitam ca o masina electrica nu e frigider, cuptor cu microunde si nici masina de spalat. Si totusi trebuie conectata la reteaua nationala de electricitate. Solutii in Romania ar fi, dar deocamdata sunt extrem de costisitoare. Ceea ce, pe fondul crizei financiare, nu poate duce decat la aparitia unor noi jucatori pe piata, precum si diversificarea portofoliului companiilor deja existente, in vederea dezvoltarii de platforme de ”comunicare” intre masinile electrice si infrastructurile necesare functionarii optime a acestui nou sistem de alimentare.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite