Avioane la sol. Din 2013, vom putea calatori intre Londra si Frankfurt doar cu trenuri de mare viteza!

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 21.09.2010   |   
0 comentarii

2010_09_21 ICE Tren europeanCel mai scurt drum de la Londra la Frankfurt este de 634 kilometri. Ca sa-ti faci o idee, inseamna distanta pe care o parcurgi de la Cluj-Napoca la Constanta, fara vreo zece kilometri. Din capitala Ardealului pana in orasul de la Marea Neagra si cei 722 km cu tot cu liniile ferate ocolitoare si un tren accelerat, de altfel singurul disponibil, faci 14 ore fara intarziere. Daca te incumeti sa pleci la drum cu masina personala, inarmeaza-te cu rabdare! Ajungi a doua zi, cu tot cu pauza de somn. Intre cele doua orase europene mai occidentale si mai civilizate decat toate urbele romanesti la un loc, cu avionul faci cel mult doua ore si, daca prinzi o cursa low-cost, te costa foarte putin.

 

Vestea buna e ca, din ultimul trimestru al anului 2013, nu va mai opera nicio cursa aeriana intre Londra si Frankfurt, ruta fiind preluata de un tren intercity operat de Deutsche Bahn. Denumit ICE 3, garnitura va calatori cu o viteza maxima de 320 km/h, in cele mai bune conditii de confort pentru pasageri si, datorita prioritatilor de linie, va ajunge la destinatie chiar mai repede decat avionul.

 

Mai incapator si mai ecologic decat orice aeronava pentru pasageri, trenul este acum in faza de testare a conditiilor de siguranta, atat pentru vagoane, cat si pentru linia ferata ce va deservi noua ruta europeana.

 

Potrivit unor specialisti europeni cu privire la traficul feroviar, inaugurarea acestei linii are toate sansele sa duca la cresterea traficului de calatori pe calea ferata cu 10% mai mare decat in prezent, ceea ce ar insemna aproximativ un milion de calatori anual. Totusi, sa nu uitam ca imbunatatirile mijloacelor de transport intre destinatii europene au loc, cu precadere, in vestul continentului.

 

N-ar fi exclus ca intr-un viitor deloc apropiat sa putem pleca de la Gara de Nord cu un tren de mare viteza catre destinatii de vacanta sau de afaceri, in Europa. Deja se lucreaza la imbunatatirea infrastructurii de cai ferate din Romania. Problema tine de mentalitati si demersul unor autoritati de a pune in opera un astfel de proiect. Doar ca masuri precum majorarea tarifelor cu 8% a preturilor la biletele de tren sau disponibilizarile in masa ale personalului CFR ne rezerva cel mult o prioritate relativa si cam indepartata!

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite