citroen survolt

Citroen Survolt – singurul bolid 100% electric prezent la cursa Le Mans Classic din acest weekend

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 09.07.2010   |   
1 comentarii

La inceput a fost Porsche. Da, modelul de competitie GT3 R Hybrid. Nu are nici un an de cand si-a turat motoarele pe circuitul de la Nurburgring (Germania). In schimb, a reusit sa inspire si alti producatori de automobile sport in vederea proiectarii unor bolizi cu motoare foarte puternice si in acelasi timp eco-friendly. Cam asa stau lucrurile si cu Survolt, prototipul sportiv care urmeaza sa fie lansat de Citroen maine, 10 iulie, la inceputul cursei Le Mans Classic.

 

Prezentat initial in prima jumatate a lunii martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Citroen Survolt a surprins audienta prin design-ul radical al caroseriei, sasiul tubular si podeaua perfect plata a prototipului – o reteta aerodinamica deja clasica pentru vehiculele supersport.

 

De aceasta data, Survolt a primit si o motorizare de exceptie. Este vorba despre doua motoare 100% electrice. Impreuna cumuleaza 300 CP si sunt alimentate de baterii Li-Ion de cate 31 kW. Astfel, bolidul electric poate accelera de la 0 la 100 km/h in numai 5 secunde si atinge o viteza maxima pe circuit de 260 km/h.

 

Interesante sunt datele oficiale provenite de la Citroen, cu privire la autonomia acestor baterii. O incarcare completa este suficienta pentru a acoperi 200 km. O distanta relativ mica pentru propulsoarele electrice moderne, dar sacrificata in vederea atingerii performantelor mentionate mai devreme. Ele pot fi reincarcate in maxim doua ore de la statii de alimentare rapida sau in 10 ore de la sursele de 220 de volti. Ceea ce inseamna ca, in cazul in care Citroen va decide lansarea productiei in serie a bolidului, e foarte probabil ca Survolt sa ruleze preponderent pe circuit.

 

Le Mans Classic este o competitie organizata o data la doi ani, in care pilotii concureaza in masini clasice, pe acelasi traseu ca si competitia moderna de anduranta din aceeasi locatie. Bolizii inscrisi la concurs sunt impartiti in sase clase, in functie de perioada in care au fost fabricati. Participarea la aceasta cursa este conditionata de detinerea unei licente FIA International Competition.

 

Maine, la cea de-a cincea editie Le Mans Classic, vor lua startul nu mai putin de 414 masini clasice fabricate de Ferrari, Porsche, Aston Martin, BMW, Bugatti, Mercedes-Benz, Citroen, Ford, Fiat, precum si alti producatori consacrati in istoria sporturilor cu motor.

 

AUTOSHOW/

 

Comentarii

Citroen Survolt – 100% electric | Stiri, Vedete

[...] electric urmeaza sa fie lansat de Citroen pe 10 iulie, la inceputul cursei Le Mans Classic, scrie HitechPedia. Prezentat initial in prima jumatate a lunii martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Citroen [...]

9.07.2010

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite