poza1

Cum sunt imbunatatite 20 de cargouri oceanice pentru a consuma mai putina energie

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 24.09.2012   |   
0 comentarii

Cele mai mari nave noi de tip cargo din lume se pot numara oricand printre cele mai eficiente din punct de vedere energetic din lume si chiar au emisiile de dioxid de carbon reduse cu pana la 12%. Exemplul cel mai veridic consta in 20 de astfel de nave construite de catre Daewoo pentru compania daneza Maersk si care pot transporta pana la 18.000 de containere fiecare.

Pentru acest proiect Siemens furnizeaza tehnologia de control pentru un sistem care genereaza electricitate din caldura degajata de motorul navei.

Denumit Triple-E-Class (de la Eficienta energetica, Imbunatatiri privind protectia mediului si Economie), sistemul este menit sa atinga eficienta energetica optima printr-o combinative de marime si sisteme de propulsie si control. Electricitarea e obtinuta din atragerea caldurii de la gazele reziduale din cele doua motoare ale navei. In cazul in care energia este insuficienta, intregul sistem functioneaza pe post de generator si converteste o parte din energia de propulsie in electricitate.

Alaturi de sistemul de propulsie si generarea de electricitate, consumul de energie al navei este afectat de vreme, rute, curentii oceanici si chiar timpul de livrare a containerelor. Sistemul EcoMAIN Decision Support de la Siemens faciliteaza obtinerea unor conditii optime de operare prin colectarea datelor privind toti factorii mentionati anterior. Ulterior, aceasta baza de date e folosita de aplicatii ale altor furnizori pentru o si mai buna optimizare a navei.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite