De anul viitor, RATB va livra 60 de module de caroserie pentru tramvaiele din Viena

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 17.12.2010   |   
1 comentarii

werk6Daca pentru vara lui 2011 ti-ai planificat o excursie prin capitala Austriei, rezerva-ti timp si pentru o plimbare cu deja celebrul tramvai vienez. Vei fi surprins sa afli ca acel tramvai e foarte probabil sa fi fost fabricat in Romania, chiar la uzina Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

 

La inceputul acestei luni, conducerea RATB si Siemens Austria au incheiat un parteneriat in vederea construirii de module complete de caroserie pentru tramvaiele Siemens. Primul tramvai va fi livrat chiar in vara anului urmator, urmand ca uzina RATB sa fabrice in total 60 de garnituri.

 

Parteneriatul dintre RATB si Siemens reprezinta pentru partea romaneasca o provocare mai mare decat cea legata de clauzele contractuale. Modulele de caroserie care urmeaza a fi construit in Bucuresti sunt destinate tramvaiului ULF (Ultra Low Floor) – unul dintre cele mai avansate modele de tramvaie, in prezent. Datorita faptului ca dispune de cea mai joasa podea din lume (18 cm fata de nivelul solului), ULF este convenabil pentru varstnici, persoanele cu handicap si pasagerii care isi transporta copiii in carucior. Directia si tractiunea tramvaiului sunt comandate electronic, iar energia recuperata din franarile frecvente in statii asigura 30% din necesarul zilnic de electricitate al vehiculului.

 

Tramvaiele ULF circula pe caile ferate urbane din Viena inca din 1998, numarand nu mai putin de 302 garnituri pana la mijlocul lui 2008. De asemenea, 10 astfel de tramvaie ruleaza si in Oradea, fiind operate de Regia Autonoma Oradea Transport Local.

 

2010_12_17 Tramvaiul RATB_1

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite