Din 2017 toate trenurile care circula prin Elvetia vor fi ghidate de instalatii electronice cu energie solara

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 19.12.2011   |   
0 comentarii

trenTrenul e unul dintre mijloacele de transport in comun ecologice, din lume. Ce ar mai avea nevoie, insa, pentru a fi cel mai cel? In primul rand o infrastructura moderna, prietenoasa fata de mediul inconjurator. Consum cat mai mic de electricitate. Calatori responsabili. Eventual intr-un numar cat mai mare. Si, daca se poate, controlori politicosi si amabili, pe toata pe durata calatoriei.

 

Bun! Acum mergem mai departe. Pentru ca glasul rotilor de tren sa razbata si in urechile pasagerilor pregatiti sa plateasca bilete de avion low-cost pentru ore lungi de asteptare pe aeroporturi si nervi pierduti intre escale, e nevoie de o infrastructura feroviara inteligenta. Macar cat sa-i lase pierduti cu ochiii pe geamurile compartimentului. Si, bineinteles, sa functioneze ceas.

 

Ca tot vorbim de precizie si solutii destepte pentru trenurile de calatori, iata ca elvetienii mai fac un pas in fata si isi modernizeaza reteaua de cale ferata. Ce-ar mai fi de modernizat intr-o tara moderna? Pai hai sa vedem! Vreo 430 de turnuri de control si peste 9.000 de dispozitive pentru semnalizare urmeaza sa fie modernizate si sincronizate la Sistemul European de Control al Trenurilor. Sau, prescurtat, ETCS (vine de la European Tran Control System).

 

Mai bine de jumatate din sistemele electronice feroviare vor fi adaptate pentru a functiona exclusiv panouri fotovoltaice. Deci bifam o bila alba si la capitolul Autonomie.

 

La un simplu calcul matematic, reiese ca, in raport cu instalatiile feroviare conventionale, noul val de modernizare aduce in contul serviciului national de cai ferate din Austria (SBB) o economie de peste 850.000 kilowati-ora pe an. In plus, investitia totala de 125 de milioane de euro acopera si service-ul necesar acestor dispozitive feroviare noi, pentru o perioada de 25 de ani.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite