Endmontage des weltweit ersten seriell-hybriden ElektroflugzeugeCum iti poti lua zborul cu un motor hibrid construit pentru masini? E simplu: il montezi pe un avion. In cazul de fata este vorba despre un Diamond DA36 E-Star, prima aeronava cu propulsie hibrida in serie, din lume. Cu blocul motor furnizat de Siemens, logistica necesara livrata de grupul EADS si fuselajul+aripile+caroseria “donate” de Diamond Aircraft, planorul din imagine a reusit in teste performanta de a consuma cu pana la 25% mai putin combustibil decat cele mai eficiente si mai avansate aeronave din lume.

 

Pe scurt, elicea frontala e pusa in miscare de un motor electric de 70 kW si, pentru ca puterea sa fie bine sustinuta in aer, blocul motor e completat de unul pe baza de combustibili conventionali, dar care nu depaseste 30 kW. In plus, bateriile furnizate de EADS sunt suficient de performante incat sa decoleze si sa aterizeze avionul fara efecte speciale si emotii din partea personalului de zbor.

 

Cu acestea fiind spuse, privelistea planorului hibrid E-Star in actiune te lasa fara replica: decoleaza in liniste si zboara lin ca un fulg. In testele efectuate pana acum, cel mai lung zbor a fost de doua ore.

 

Sa vorbim acum despre un happy-end, ar fi prematur. In urmatorii doi ani, inginerii de la Siemens Corporate Technology se vor da peste cap astfel incat sa realizeze un motor electric nou, macar la fel de eficient, insa cu o greutate de cinci ori mai mica.

 

Si daca ne gandim ca 2,2% din emisiile globale de dioxid de carbon provin din traficul aerian, o astfel de descoperire are toate sansele sa fie adaptata in vederea reconfigurarii flotelor detinute de companiile aeriene. Iata un nou obiectiv fericit. Pentru ca, asa cum spuneau si mai vechii rapsozi ai Pasarii Colibri, sfarsitul nu-i aici!

 

08.Juni 2011 - Ein historischer Tag in der Luftfahrt

 

Die Siemens-Division Drive Technologies liefert den integrierten

 

Das weltweit erste seriell-hybride Elektroflugzeug DA36 E-Star

Comentarii

Emil

ideea nu e rea, dar nu vom zbura prea repede cu avioane electrice. Poate copiiii copiilor nepotilor nostri.

27.06.2011

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite