Elektromote – stramosul troleibuzului modern

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 28.06.2010   |   
0 comentarii

Elektromote1882Sunt 100% ecologice, te duc aproape oriunde prin Bucuresti, te elibereaza de iminenta unor nervi intinsi la maxim prin trafic si, atunci cand totusi decizi sa pleci cu masina la serviciu, te ‘acopera’ eficient atunci cand ai suficient de mult curaj sa te strecori pe interzis, pe Bd. Regina Elisabeta, de la Cismigiu catre Piata Universitatii.

 

Daca traseele si orarul de lucru al troleibuzelor RATB iti convin de minune, chiar si cu unele erori de functionare strict ocazionale, afla ca stramosul troleibuzelor moderne nu avea nici punte care poate fi coborata aproape de asfalt, in statii, si nici soferi experimentati prin jungla de asfalt bucuresteana. De fapt, primul troleibuz din lume a fost condus de catre insusi Dr. Werner von Siemens pe strazile din Berlin (Germania), in1882.

 

Denumit Elektromote, acest vehicul a creat o evolutie majora printre constructorii de mijloace de transport de la acea vreme, deoarece Dr. Werner von Siemens a demonstrat prin acest exemplu cum un vehicul poate fi condus pe strada, folosind o sursa de combustibil permanenta. In cazul de fata – energie preluata prin captatori, de la liniile de electricitate de deasupra strazii.

 

Ulterior, revolutionarul vehicul Elektromote a servit la crearea primei linii de metrou in Budapesta (Ungaria) in 1896. Deja succesul avut de aceste vehicule electrice inteligente, foarte avangardiste la acea vreme, a fost cea mai buna motivatie pentru Dr. Werner von Siemens pentru a imbunatati Elektromote, transformandu-l in O-Bus – prima linie de troleibuz care a intrat in serviciul public (1901).

 

Patru ani mai tarziu a fost lansat Electric Victoria, un vehicul nou si cu reale evolutii tehnologice, in special privind sistemul de alimentare cu electricitate. Utilizat preponderent pentru servicii de taxi, dar si livrari de marfuri diverse, Electric Victoria a functionat pe baza de baterii. Nici performantele n-au fost mai prejos pentru un vehicul 100% ecologic, viteza maxima fiind atinsa la 25km/h – un adevarat record la inceputul secolului al XX-lea.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite