(GALERIE FOTO) Cum sa testezi un tren: 5 probe de foc

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 19.05.2011   |   
1 comentarii

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Schnee machen ist harte Arbeit.Acum vreo doi ani l-am vazut pe George Buhnici de la Pro TV prezentand un reportaj despre inaugurarea primului poligon de teste feroviar din Romania. Localizat la Faurei, poligonul reprezinta de fapt un inel de cale ferata lung de 14 km. In linie dreapta, o garnitura CFR compusa dintr-o contemporana locomotiva veche de peste 30 de ani si un vagon reconditionat poate atinge 205 km/h. Atat. Pana sa putem calatori cu trenul prin tara, cu asemenea viteza, vor mai trece niste ani. Iar de teste serioase, altele decat cele de viteza, nici ca se poate pune problema.

 

Totusi, cum se testeaza un tren? La fel ca si in industria auto, trenurile moderne trebuie sa corespunda mai multor parametri care tin de confortul si siguranta pasagerilor, precum si de starea tehnica a garniturii. De exemplu, pentru un tren de mare viteza din gama Velaro, care poate merge prin zonele aride ale Spaniei si Chinei si poate traversa Rusia in plina iarna, in conditii de maxima siguranta, sunt necesare opt luni de verificari intr-un centru special amenajat. Testele sunt extrem de dure!

 

Pentru a fi pus in circulatie, trenul trebuie sa treaca cu brio toate testele de la Rail Tec Arsenal (RTA) din Viena. Iata cum:

 

1. Proba de anduranta.

 

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Volle Beweglichkeit bei Schnee

 

Acesta este primul test. Dupa ce ajunge in tunelul climatic de vant, garnitura Velaro este testata intr-o plaja de temperaturi care variaza intre -25 si 50 de grade Celsius, cu viteze ale vantului de pana la 300 km/h si simulari de ploi torentiale si caderi abundente de zapada. Bineinteles, chiar si in aceste conditii, trenul trebuie sa functioneze impecabil.

 

2. Tren la gheata.

 

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Schnee machen ist harte Arbeit.

 

Tehnicienii RTA uda locomotiva cu ajutorul catorva tunuri cu apa sub presiune. Datorita temperaturii foarte joase, in scurt timp pe locomotiva se formeaza un strat de gheata gros de cativa centimetri. Apoi sunt testate luminile, si stergatoarele de parbriz. Echipa de testare trece apoi la usi, sistemele de franare si sistemele de ventilare. Nota 10 este singura care garanteaza trecerea la urmatoarea etapa de teste.

 

3. Proba zapezii.

 

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Freie Sicht für freie Fahrt

 

Dupa o ora sub jetul tunurilor de zapada, expertii RTA reiau toate operatiunile descrise mai sus. La fel ca si in probele anterioare, orice comanda trebuie executata perfect. Chiar si cand trebuie deschisa trapa care asigura accesul la blocul motor.

 

4. Caldura mare!

 

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Per Knopfdruck durch die Klimaz

 

Proaspat scos de sub nametii artificiali, tunelul in care se afla trenul Velaro e incalzit cu ajutorul unor dispozitive speciale, pana la 50 de grade Celsius. De la vopsea pana la functionarea impecabila a climatizarii din interiorul garniturii, totul trebuie sa mearga ceas.

 

5. Pasageri la bord.

 

Velaro D im Klima-Wind-Kanal – Ein vollbesetzter Zug ganz ohne

 

Aici, din fericire, trenul nu este umplut cu oameni in timpul testelor. In schimb, sunt folosite mai multe aparate care simuleaza cu o acuratete de invidiat atmosfera dintr-un tren plin ochi. Concret, e vorba de niste prelate speciale montate pe fiecare scaun, care redau exact temperatura corpului omenesc. Cu ajutorul unui arsenal de umidificatoare de aer sunt redate si efectele de transpiratie abundenta. Bineinteles, ca intr-un tren deja ticsit cu sute de pasageri. Apoi sistemele de climatizare sunt din nou testate, precum si starea de functionare a tuturor mecanismelor din vagoane.

Comentarii

Permacultura: Revoluția Abundenței

[...] Establishing a Food Forest the Permaculture Way (2008).avi Mai mult poti vedea in acest post: http://www.hitechpedia.ro/galerie-foto-cum-sa-testezi-un-tren-5-probe-de-foc/2286.html Tags: abundenta, [...]

30.05.2011

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite