In 2011, Hamburg va fi noua capitala verde a Uniunii Europene!

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 23.09.2010   |   
0 comentarii

2010_09_23 Hamburg_1Primul aeroport din Germania. Este orasul-port al doilea ca trafic de containere din Europa si cu un trafic naval care-l situeaza pe locul 9 in toata lumea. Gazduieste peste 40 de teatre, 60 de muzee si 100 de sali de concerte si cluburi. Este orasul unde s-au nascut si au copilarit nume mari precum compozitorul Johannes Brahms, celebrul designer vestimentar Karl Lagerfeld si actualul cancelar al Germaniei, Angela Merkel. Bun venit in Hamburg, orasul german de pe malurile Elbei, care in 2011 va deveni capitala verde a Uniunii Europene!

 

Ce recomanda acest oras drept exemplu al masurilor pentru protectia si conservarea mediului inconjurator? Cu o populatie de 1,8 milioane de locuitori, cel de-al doilea oras ca marime al Germaniei are stabilite targeturi clare in privinta emisiilor de dioxid de carbon, acestea vizand o reducere a emisiilor cu 40% pana in 2020 si cu 80% pana in 2050. Obiective realizabile, daca tinem cont de faptul ca in ultimii 20 de ani aceste emisii au fost reduse cu cate 15% pe cap de locuitori, iar sistemele energetice nou implementate au dus la economisirea a 46.000MWh de energie, pe an.

 

Daca tot am vorbit mai devreme despre traficul naval, hai sa vedem cum autoritatile orasului german de pe Elba reusesc sa tina portul comercial sub control. Prima si cea mai importanta masura implementata consta in anularea oricaror demersuri de extindere a suprafetei acestui port. Astfel, operatorii portuari care isi desfasoara activitatea in acest spatiu, sunt obligati sa-si incadreze manevrele si resursele in cei 64,8 km patrati ai portului. Astfel, singura lor optiune de extindere a afacerilor consta in gestionarea cu maxim de eficienta a operatiunilor desfasurate si la un nivel calitativ foarte bun.

 

Nici transporturile nu au fost uitate de administratia noii capitale verzi din Europa. Cetatenii care locuiesc sau isi desfasoara activitatea in perimetrul Hamburgului sunt incurajati sa renunte la masinile personale, in favoarea bicicletelor sau a sistemului de transport public. Practic, reteaua locala de transport a fost gandita astfel incat aproape fiecare adresa din oras sa se afle la maxim 300 de metri de o statie de autobuz sau tramvai. Rezultatele se vad in fiecare zi: mai putine masini in trafic, precum si un aer mai curat in zonele centrale.

 

Suplimentar, edilii din Hamburg au pregatit pentru anul urmator si o surpriza cu multe vagoane: trenul ideilor verzi. Spre deosebire de CFR-ul nostru, nu suporta majorari la preturile pentru bilete si nici nu intarzie la destinatie. Scopul trenului cu idei este de a oferi solutii ingenioase si practice tuturor celor care urca in vagoane. Deocamdata statiile unde au fost anuntate opriri ale garniturii de idei din Hamburg, sunt Viena, Zurich, Antwerp si Malmo. Poate ca nu va schimba macazul in Lehliu Gara, insa e posibil sa il vedem si in Gara de Nord. Vom reveni cu amanunte intr-un post viitor.

 

 

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite