KTM Freeride. Debut electric la Tokyo

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 22.03.2010   |   
0 comentarii

2010_03_22_KTM_FREERIDE_Electric_EnduroPrintre motociclisti, pasionatii de enduro sunt o categorie speciala. Nu au nevoie de kilometri de strada, ci de niste damburi prafuite, suprafete cu noroaie sau o suprafata intinsa de teren accidentat. Nu se vaita de suspensii tari si dureri la incheieturi, pentru ca, spre deosebire de motocicletele de viteza, motoarele enduro au suspensii mai moi si ofera un pic mai mult confort. Nu se plang de conditii dificile de trafic pentru ca tocmai nivelul scazut de accesibilitate reprezinta esenta trairilor simtite la ghidon.

 

Pentru a intregi toate aceste mici pasiuni sub o forma prietenoasa fata de mediul inconjurator, KTM a dezvoltat un prototip de enduro electric pe care il va prezenta vineri la Tokyo Motorcycle Show 2010. Denumit Freeride, conceptul ecologic al renumitului fabricant austriac de vise pe teren accidentat este foarte aproape din punct de vedere tehnic, de standardele pentru productia de serie.

 

Singura diferenta radicala este reprezentata de motorul 100% electric care, pe langa emisii zero ofera si performante comparabile cu modelele KTM pe benzina. Asta inseamna un cuplu motor masiv, stabilitate optima pentru teren accidentat, dar si un feature nou pentru bateriile Litiu-Ion din componenta motorului: pentru 40 de minute, la fiecare incarcare, motocicleta poate fi setata ca pentru curse.

 

Ideea celor de la KTM este una laudabila si cu siguranta va fi preluata de ceilalti producatori de motociclete consacrati, mai ales ca brandul austriac planuieste lansarea pe piata a modelului de serie Freeride. Doar ca pentru motociclisti, valurile de adrenalina vin si din sunetul gros, agresiv al motoarelor turate. Ori bazaitul cuminte al unui motor electric de KTM s-ar putea sa-i impresioneze la fel de mult precum scuterele baietilor care livreaza pizza.

 

Cu prototipul Freeride, KTM arunca manusa direct pe vizierele cavalerilor pe doua roti. Vom asista la conturarea unei noi categorii de motociclisti responsabili fata de mediul inconjurator sau la prabusirea unui lifestyle vechi de zeci de ani? Cert e ca in Romania, baietii veseli cu motoare puternice nu vor renunta prea usor la bestiile lor pe doua roti si regalul decibelilor din dotare. Sau poate vor gasi ca e mai economic sa-ti bagi motorul in priza decat sa-l plimbi frecvent pe la benzinarie. Ramane de vazut!

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite