MAN City Hybrid. Sau ce poate sa faca autobuzul viitorului!

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 09.08.2011   |   
0 comentarii

MAN HybridMetropole mari, strazi aglomerate, resurse putine. Cam intr-acolo ne indreptam an de an, pe masura ce tot mai multi locuitori din diverse provincii aleg sa se mute in zonele urbane cu economie dezvoltata si, evident, conditii mai bune de trai.

 

De aici, insa, regiile de transport in comun din Uniunea Europeana se confrunta cu o provocare deloc minora: cum ar putea transporta un numar tot mai mare de calatori, pastrand totodata conditiile bune de confort, un cost scazut pentru combustibilii arsi, dar si un parc auto prietenos fata de mediul inconjurator?

 

Un posibil raspuns ar putea veni de la MAN, fabricantul german de vehicule grele care testeaza deja pe strazile din Munchen un nou model de autobuz hibrid. Botezat City Hybrid, autobuzul urban al celor de la MAN  a fost conceput astfel incat sa poata rula chiar si 300 de kilometri pe zi, in cel mai destept si economic mod cu putinta: are un motor diesel de la autobaza MAN si bloc motor electric de la Siemens.

 

Per ansamblu, intregul angrenaj de propulsie testat pe coloratul City Hybrid bavarez functioneaza asa: ori de cate ori soferul apasa pedala de frana, motorul electric colecteaza energie. Cand accelereaza, autobuzul consuma energia stocata anterior, creind astfel un circuit inteligent capabil sa ii transporte pe calatori, pe distantele amintite, chiar si atunci cand vreo 40% de traseu masina e solicitata prin franarile si sprinturile frecvente.

 

Hai sa-ti mai spun una buna! Avantajul major al tehnologiei Siemens ELFA, cea despre care am vorbit mai devreme, consta in solutia hibrida in serie care permite ca energia colectata frecvent si la fel de repede consumata de sofer, sa fie stocata, ori de cate ori se poate, in bateriile montate pe plafonul vehiculului.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite