Metrou fara sofer, la Nurnberg

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 13.11.2009   |   
6 comentarii
2009_09_11_Orasul_inteligent_Metrou_fara_sofer_la_Nurnberg
metrou inteligent

In drumul pana la serviciu incap agende, rapoarte, idei creative, intalniri. Dar nu si intarzieri, amanari, trafic blocat sau orice alt impediment independent de vointa ta, care iti poate transforma ziua intr-un cosmar trait cu ochiii deschisi.

 

In Nurnberg, Siemens a creat o linie de metrou fara sofer, inovatoare pentru transportul in comun din acest oras. Inalta tehnologie implementata pe lina U3 din Nurnberg functioneaza mai rapid, mai eficient, mai flexibil si mai economic si cel putin la fel de sigur decat orice alta linie de metrou.

 

Secretul consta in punerea in functiune a unei linii de metrou automatizate, formata din sisteme perfect sincronizate, complet interconectate, care comanda toate procedurile si se controleaza reciproc: calculatorul de lungime a traseului, mecanismul electronic de pozitionare, sistemul central de control si calculatoarele din vehicule.

 

Elementul central al liniei de metrou U3 din Nurnberg este Automatic Train Control (ATC) – un sistem care comanda si supravegheaza circulatia. Compus, la randul lui, dintr-un subsistem de Functionare automata a trenului si unul de Protectie automata a trenului, practic aceasta linie diversifica si optimizeaza legatura dintre soferul electronic si pasagerul electronic care supravegheaza circulatia.

 

Desi lipsa vizuala a unui sofer poate duce initial la diminuarea nivelului de incredere intr-un astfel de sistem, calatoria pe linia de metrou U3 din Nurnberg este chiar mai sigura. Acesta este, de fapt, rezultatul mai multor imbunatatiri tehnice, dupa cum urmeaza:

 

  • Calculatorul instalat pe vehicul preia intreaga comanda a caii ferate, in timp ce un alt sistem monitorizeaza soferul virtual si intervine in caz de nevoie;
  • Transmisia completa de date e asigurata de reteaua de transmisie locala si conducatorul de linie de pe sine;
  • Sistemul transponderului de inalta definitie recunoaste oamenii si obiectele mari de pe sine;
  • Un sistem special de recunoastere a obstacolelor preia responsabilitatea franarii trenului in cazul unei coliziuni;
  • Calea ferata a metroului acumuleaza energia pe sina de curent, iar la franare o transmite inapoi in retea.
  • Senzorii cu infrarosu pozitionati pe usi intrerup temporar continuarea calatoriei metroului, chiar si atunci cand doar o haina este prinsa intre usi.

 

 

Ca si curiozitate, peronul este fotografiat la fiecare patru milisecunde, astfel incat la orice obstacol intalnit si care poate periclita buna circulatie a trenului, garnitura sa poata fi oprita la timp.

Toate aceste inovatii au fost deja implementate, iar rezultatele sunt perfect vizibile: timpii de asteptare pentru un metrou au fost redusi la jumatate, iar calatorii din Nurnberg nu-si mai fac griji din cauza aglomeratiei sau a circulatiei pe aceasta linie.

Comentarii

Iulia

metroul fara conductor exista si in Copenhaga, nu numai in Nuremberg. Cu siguranta costurile costurile acestui metrou se vor amortiza in timp,dar cred ca problema cea mai mare care ar aparea in prima faza este cea a unui numar mare de angajati care vor ramane fara loc de munca.Asta inseamna o rata mai mare a somajului.Cum credeti ca am putea rezolva problema aceasta fara a renunta la inovatie?

27.11.2009

uberVU - social comments

Social comments and analytics for this post…

This post was mentioned on Twitter by hitechpedia: Am gasit solutia perfecta pentru greva de la Metrorex: metroul fara sofer http://www.hitechpedia.ro/metrou-fara-sofer-la-nurnberg/69.html

18.11.2009

doru

@ grevistu – de ce ii intelegi pe cei de la metrou? pentru ca sunt singurii bugetari care au primit deja in timp de criza o majorare cu 25% a salariilor? pentru ca au salarii de 2-3 ori mai mari decat ale unui profesor sau medic dar tot fac greva generala PE TIMPUL UNEI CRIZE ECONOMICE, cand responsabilitatea generala trebuie sa fie sa tragem tara afara din kktul in care balteste?

ia, explica-mi si mie, te rog, de ce ii intelegi?

18.11.2009

Tweets that mention Metrou fara sofer, la Nurnberg « HitechPedia -- Topsy.com

[...] This post was mentioned on Twitter by Roxana Rugina and Andrei Bobocea, HitechPedia. HitechPedia said: Am gasit solutia perfecta pentru greva de la Metrorex: metroul fara sofer http://www.hitechpedia.ro/metrou-fara-sofer-la-nurnberg/69.html [...]

17.11.2009

grevistu

eu ii inteleg si pe cei de la metrou, dar chiar ca azi a fost un haos in trafic. oricum o sa treaca zeci de ani pana cand o sa avem si noi asa ceva…

17.11.2009

dan

vreau sa-l aducem acum pe acest metrou fn Bucuresti si maine sa mergem linistit la servici, se poate?
de ce noi fabricam greve sa castigam alegeri si blocam un oras intreg, cand altii au asa ceva?

17.11.2009

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite