aston martin

Modelul Aston Martin condus vineri de Printul William al Marii Britanii functioneaza pe baza de etanol obtinut din vin

Autor: Hitechpedia Guru   |   
Data: 02.05.2011   |   
1 comentarii

Vinerea trecuta, ziua de 29 aprilie, a fost monopolizata de nunta printului William al Marii Britanii cu Catherine, (noua) ducesa de Cambridge. Miliardele de spectatori si telespectatori martori la ‘nunta secolului’, au avut ce vedea: o suita regala de proportii nemaintalnite, ceremonia de la catedrala Westminster Abbey, defilarile garzilor regale, dichisul nuptial, rochia miresei, avioanele din dotarea Royal Air Force care au survolat Londra, precum si multe alte momente speciale, puse in scena cu ocazia unor evenimente de acest gen.

 

Ceea ce mi-a atras atentia in mod particular a fost masina retro albastra (Seychelles Blue, pentru cunoscatori), decapotabila, cu care William & Kate au pornit din curtea Palatului Buckingham. Adaptat dupa legendarul DB5, modelul Aston Martin DB6 este primul Volante din istoria brandului auto britanic, are o greutate de 1,5 tone, iar motorul de 4 litri si 6 cilindri in linie ii asigura 286 CP si o viteza maxima de 241 km/h.

 

Construit in 1969, grand tourerul albastru pe care l-ati vazut la televizor este extrem de rar. Doar 38 de exemplare au fost fabricate. Si asta pentru ca, la cererea expresa a Printului Charles al Marii Britanii, oficialii Aston Martin au pregatit aceasta bijuterie pe patru roti astfel incat sa foloseasca pe post de combustibil surplusul de etanol ‘recoltat’ din podgoriile britanice.

 

Initial, exemplarul DB6 Volante care a circulat vinerea trecuta pe aleile Palatului Buckingham, a fost un cadou facut de catre Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii Printului Charles, cand acesta a implinit varsta de 21 de ani.

 

Acum, la 41 de ani de cand masina face parte din colectia auto a casei regale britanice, expunerea ei in contextul nuntii printului William al Marii Britanii cu Kate Middleton, subliniaza tranzitia monarhiei britanice de la accentele grave, conservatoare, catre un registru public actual. Si, de ce nu, chiar mai mult de atat.

 

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite