Nefise Akcelik Tunnel: placerea de a conduce pe drumurile publice

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 06.09.2010   |   
0 comentarii

2010_09_06 Nefise Akcelik Tunnel_2Un vechi proverb spune ca ploile mici strica drumurile mari. Exemple se gasesc la tot pasul: Bucurestiul se transforma an de an intr-un grandios santier urban. Pe autostrada Transilvania ploua cu finantari si amanari repetate. Iar unde gasim carosabil ca-n palma, inevitabil, gasim si trafic aglomerat. Problema e ca, desi jumatatea goala a paharului e tot mai evidenta in ograda noastra, cea plina e vizibila de la mare departare. Dar nu la noi. La turci! Acolo criza e mai blanda, pentru ca si finantarile primite pentru proiectele mari sunt monitorizate ca la carte. Din acest motiv, drumurile mari sunt bine intretinute si chiar modernizate, acolo unde se poate.

 

 

Unde inainte era un drum serpuit care unea orasele Samsun si Ordu, pe coasta Marii Negre, de altfel marcat cu foarte multe accidente, acum conducatorii auto pot circula printr-o serie de tuneluri care se intind pe toata distanta de 15 km, dintre cele doua asezari urbane. Cel mai lung dintre aceste tuneluri are o lungime de 3,8 km si se numeste Nefise Akcelik Tunnel. Sub acelasi pretext al crizei financiare, ca si la noi, constructorii acestui tunel (cel mai lung din Turcia) au avut grija sa-l doteze cu cele mai noi si mai inovatoare tehnologii pentru controlul emisiilor de dioxid de carbon, vizibilitate si viteza vantului din tunel, aceasta fiind tinuta la un nivel de trei metri pe secunda.

 

Delimitarea vitezei vantului tine de standardele de siguranta in caz de incendiu. Astfel, in cazul unui asemenea accident, flacarile si fumul trebuie directionate catre sensul de mers din tunel si nu impotriva traficului, astfel incat ocupantii masinilor aflate in tunel sa poata iesi din vehicule si sa ajunga in zonele de siguranta aferente. Mai mult, toate procesele de semnalizare si reorientare a traficului auto sunt automatizate.

 

Nefise Akcelik Tunnel are chiar si un sistem de camere video cu ajutorul caruia agentii de monitorizare a traficului pot vedea la timp accidente sau alte situatii similare petrecute in tunel si astfel pot anunta imediat autoritatile. Tot prin acest sistem de supraveghere sunt restabilite si limitele de viteza, impreuna cu un program de gestionare a traficului in functie de urgentele aparute.

Conform lui Enis Amasyali, managerul de proiect al Siemens Industry Solutions Division, Nefise Akcelik Tunnel isi gestioneaza singur functiile, indiferent daca e vorba de conditiile de trafic, ori de accidente petrecute in interiorul lui.

 

Pentru unii e vorba de norocul de a trai intr-o tara unde solutiile in infrastructuri sunt privite drept investitii pe termen lung. Pentru altii e vorba de inca un exemplu de civilizatie, in acord cu standardele tehnologice ale secolului XXI. Important e ca se poate si, cu niste ministri mai responsabili, poate vom trai sa vedem asfel de exemple pozitive si in tara noastra.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite