poza1

PLATFORME MODULARE. BMW i3 prinde viteza pe linia de asamblare

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 10.02.2012   |   
0 comentarii

Vrei sa uiti de pretul benzinei? Ia-ti o masina electrica. Chiar daca o tii mai mult la incarcat decat alte masini, te misti lejer cu ea prin oras, n-auzi sunete ciudate de la motor pentru ca nimic nu se misca sub capota, indeplineste aceleasi sarcini ca si orice alt autoturism si, in plus, salvezi mediul inconjurator.

Daca pentru tine o masina electrica inseamna toate avantajele de mai sus, iata ceva care te-ar interesa si mai tare: cu cat costurile de productie sunt mai mici, cu atat pretul masinii tale electrice preferate scad mai mult. E simplu. Pentru producatori, insa, e o provocare uriasa. Diferenta consta in solutiile moderne pe care le avem.

Hai sa incepem cu sasiul masinii. Cand dezvolti o berlina, un cabrio, un break si un crossover bazat pe acelasi model, ai un singur sasiu. Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne au un sasiu comun. Acelasi pe care este construit si noul Bentley Continental GT. In cazul lui BMW i3, vehiculul electric compact pe care bavarezii planuiesc sa il lanseze in 2013, cele doua platforme modulare pe care e construit permit o multime de variante si imbunatatiri, la care nici nu te gandeai.

In momentul de fata, modulul de conducere, asa-numitul ‘Drive module’, integreaza bateria, elementele propulsoare si structurale, plus sistemul de securitate in acelasi sasiu compact. Celalalt modul, denumit ‘Life module’, reprezinta habitaclul masinii, fabricat din fibra de carbon. Ambele module sunt produse separat si apoi montate neasteptat de repede pe linia de asamblare. In acest mod etapele de fabricare ale lui BMW i3 sunt simplificate la maxim. Iar costurile de productie, asa cum spuneam si la inceput, scad dramatic.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite