Porsche a lansat la Geneva primul concept sportiv cu trei motoare electrice

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 04.03.2010   |   
0 comentarii

2010_03_02_Porsche_1Fabricantul german de vise sportive a facut senzatie la Salonul Auto de la Geneva cu unul dintre cele mai avansate prototipuri hibrid produse in acest an, in Europa. Modelul prezentat in premiera de 1 martie poarta numele de Porsche 918 Spyder si reprezinta conceptul viitorului spyder supersport ce va fi fabricat la Stuttgart.

 

Daca in mod normal cifrele importante pentru un vehicul din clasa supersport sunt raportate la cuplul motor, sprint-uri si viteza maxima atinse pe circuit sau pe drumuri publice, in cazul prototipului Porsche 918 Spyder plaja de performante a fost mult diversificata.

 

Cat de ecologic este 918 Spyder? Porsche a declarat un consum de 3.0 litri la 100 de kilometri si cate 70 de grame de dioxid de carbon emise la fiecare kilometru. Pe romaneste, s-ar traduce in felul urmator: te urci la volanul unui 918 Spyder in Dorobanti, gonesti pana la Sinaia si ai eliberat in aer 10,3 kg de dioxid de carbon. Doar la dus!

 

Cat de performant este 918 Spyder? La intrebarea aceasta, Porsche nu si-a dezmintit traditia de peste sapte decenii de sportivitate la volan. Insa a dovedit solutii mai responsabile fata de mediul inconjurator, fara a sacrifica valorile atat de indragite de fanii marcii. Sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 3,2 secunde, atinge o viteza maxima de 320 km/h si face o tura de circuit pe Nurburgring Nordschleife in 450 de secunde. Adica mai repede chiar si decat un Porsche Carrera GT!

 

2010_03_02_Porsche_2

La asa performante, nu e de mirare ca Porsche 918 Spyder sa aiba un motor cu multi cai sub capota. In realitate, prototipul Porsche de la Geneva are patru motoare. Da, ai citit bine: 4 motoare! Un V8 de 493 CP si trei motoare electrice care insumeaza o putere de 215 CP. Ar mai fi de adaugat o baterie Li-Ion cu racire pe lichid, sistem de recuperare a energiei prin franare si buton E-Boost de sprinturi electrice la comanda.

 

Acum e acum! Dupa ce va intra in productie de serie, 918 Spyder va deveni primul bolid Porsche cu 4 setari pentru condus. Acestea sunt:

 

1. E-Drive – pentru calatoriile propulsate doar de cele trei motoare electrice din dotare;

 

2. Hybrid – destinat calatoriilor lungi si placute, de weekend. Masina porneste electric si goneste la puterea V8;

 

3. Sport Hybrid – din denumire cu siguranta iti este clar la ce foloseste. Porsche 918 Spyder face uz de toate cele patru motoare si abuzeaza zdravan de ele. Pe circuit, intre semafoare sau unde te pocneste gandul ca ai putea fi si tu un fel de Schumacher la volan de Porsche;

 

4. Race Hybrid – accesibil pentru fiecare dintre noii proprietari de 918 Spyder, insa util doar celor care stiu sa struneasca un bolid cu foarte multi cai putere.

 

2010_03_02_Porsche_3

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite