Submarin pe hidrogen_1Noile descoperiri tehnologice privind motoarele hibrid au ajuns, se pare, si in industria militara. Cel mai recent proiect de acest fel este un submarin cu propulsie diesel, electrica si pe baza de hidrogen. Vehiculul submersibil, primul de acest gen, din intreaga lume, lansat in santierul naval Howaldtswerke Deutsche Werft din Germania.

 

Pentru a pune in miscare submarinul de 1.450 de tone, nemtii l-au dotat cu un motor diesel de 16 cilindri produs de MTU Friedrichshafen, noua celule de hidrogen Siemens PEM, fiecare de cate 30-40 kW, doua celule de hidrogen Siemens PEM de cate 120 kW, precum si un motor electric Siemens Permasyn de 1.700 kW care pune in miscare o elice cu sapte pale.

 

Lung de 56 de metri, submarinul U212A poate atinge o viteza maxima de 12 noduri (22 km/h) la suprafata si 20 de noduri (37 km/h) in submersie. Adancimea maxima la care se poate scufunda este de 700 de metri.

 

La capitolul autonomie, primul submarin din lume cu bloc motor hibrid poate acoperi o distanta de 8.000 de mile marine (14.800 km) la o viteza de 8 noduri (15 km/h) la suprafata. De asemenea, poate fi trimis in misiune pentru o perioada de maxim 12 saptamani fara a necesita vreo alimentare suplimentara.

 

Marina militara a Italiei a contractat deja patru astfel de submarine care vor fi livrate pana in 2014, iar din 2012, marina militara germana va avea o flota de sase submarine hibrid.

 

Pentru a evita detectarea pe radar, in constructia submarinului au fost evitate metalele cu proprietati magnetice, astfel fiind redusa capacitatea de radiatie termica.

Submarin pe hidrogen_2

Comentarii

supravietuire 2012, noduri folositoare | blog 2012NumaratoareaInversa.ro

[...] ar fi minimul de noduri pe care fiecare dintre noi ar trebui sa le stim. Un blog post grozav: http://www.hitechpedia.ro/propulsat-de-un-motor-electric-si-11-celule-de-hidrogen-primul-submarin-hi… Tags: noduri, noduri animate, noduri folositoare, pregatire 2012, supravietuire [...]

20.03.2011

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite