Abhörtechnik für Radsätze macht Züge sicherer

RailBAM descifreaza ‘glasul’ rotilor de tren

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 06.11.2012   |   
0 comentarii

In Romania, lucratorii feroviari verifica rotile de tren lovindu-le cu ciocanul. In Marea Britanie muncitorii feroviari verifica rotile de tren ascultandu-le. Cu ajutorul sistemului RailBAM, Siemens a reusit sa creeze un sistem de monitorizare acustica ce detecteaza eventualele defectiuni ale rotilor de tren cu mult inainte ca acestea sa se agraveze si sa puna in pericol siguranta calatorilor.

RailBAM consta, de fapt, intr-un set de senzori acustici montati de-a lungul cailor ferate si care inregistreaza fara intrerupere sunetele produse de trenurile care trec peste ei. Cand garnitura ajunge in depou, sunetele inregistrate sunt centralizate si sincronizate cu programul de circulatie al acelui tren.

In functie de aceste date, pana si cele mai mici defectiuni sunt localizate cu precizie, iar in cazul in care nu pot fi reparate, rotile cu probleme sunt schimbate.

In ultimii doi ani RailBAM a monitorizat 45 de trenuri si un numar de 9.000 de seturi de roti in Southampton, Marea Britanie. Daca in mod normal rotile de tren sunt schimbate integral la fiecare 1,2 milioane de kilometri parcursi, monitorizarea lor cu RailBAM a dus la extinderea timpului de mentenanta cu pana la la 50%.

Senzorii RailBAM pot monitoriza starea de functionare a rotilor doar daca trenul circula cu o viteza maxima de cel mult 160 km/h. Insa datorita rezultatelor dovedite pe caile ferate britanice, sistemul ar putea fi implementat si in celelalte tari europene. Pentru asta inginerii Siemens cauta sa adapteze intregul sistem pentru monitorizarea trenurilor de mare viteza.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite