Sistem de Formula 1 pentru autobuzele de pe rutele urbane

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 02.02.2011   |   
2 comentarii

Hybridantriebe machen Linienbusse saubererDe cand autobuzele Mercedes-Benz au fost introduse pe liniile RATB, am intalnit si bucuresteni fericiti. Unii pentru ca nu le vibreaza geamurile de la case de fiecare data cand trece autobuzul, altii pentru ca au aer conditionat in timpul calatoriei, chiar daca, de cele mai multe ori, e la cheremul soferului. Si, o a treia categorie de bucuresteni, mai edili decat restul, sunt bucurosi ca printr-o astfel de investitie au mai redus putin din amprenta de carbon a Capitalei.

 

Vestea buna e ca descoperirile high-tech destinate transportului public civilizat nu se opresc aici. De fapt, cea mai recenta descoperire se numeste Elfa si reprezinta un sistem destept de management al tractiunii care imbina puterea motorului diesel cu cea a unui generator electric, pentru o forma de propulsie hibrid, foarte bine adaptata circulatiei in mediul urban.

In alta ordine de idei, Elfa preia energia dezvoltata de vehicul in timpul franarilor si o transforma in electricitate atat pentru dispozitivele electronice de la bord, cat si pentru propulsie. Un fel de KERS din Formula 1, dar adaptat unui autobuz de pe linia 123 care opreste frecvent. Si in statii, dar si in trafic.

 

Pentru regiile autonome de transport in comun din Romania, un sistem precum Elfa e mana cereasca. Acesta permite economisirea a doua treimi de combustibil fata de un autobuz cu motor diesel, aflat pe traseu. Daca vrei sa vorbim si in cifre, la 60.000 de kilometri parcursi, Elfa taie consumul vehiculului cu vreo 10.000 de litri de motorina. E ceva!

 

In prezent, Elfa este testat pe autobuzele cu punte dubla, precum celebrele omnibuze din Londra. Mai mult, reprezentantii primariei orasului german Hamburg si-au planificat deja o achizitie importanta de autobuze prevazute cu sistem Elfa. Diferenta consta ca, in locul unui motor diesel, acestea vor fi dotate cu celule de combustibil.

Comentarii

Verde la Formula 1. Din 2014! « HitechPedia

[...] dintre posturile anterioare de pe Hitechpedia.ro am detaliat despre sistemele de recuperare a energiei la franare – KERS. Acestea vor fi si ele limitate la doar 120 kW. Totusi, cu posibilitatea de a recupera energie si [...]

22.07.2011

VIDEO Vezi cum arata viitoarea generatie de maxi-scootere electrice de la BMW! « HitechPedia

[...] bavarezi nu s-au multumit, insa, cu autonomia de 100km si au prevazut vehiculul pe doua roti cu un sistem de franare regenerativ (KERS). Pus in functiune, acesta creste autonomia E-Scooter cu 20%, pana la 120km. Sau, in termeni mai [...]

5.07.2011

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite