Sitraffic Concert. Partitura de infrastructura urbana pentru un oras inteligent

Autor: Hitechpedia Guru   |   
Data: 29.09.2010   |   
0 comentarii

2010_09_29 Sitraffic 3Aici Bucuresti, ora 10:00. Intersectia Bd. Brasov cu Timisoara: aproximativ 40 de metri coloana de masini cum vii dinspre Piata Moghioros. Un taxi si o furgoneta blocate intre doua tramvaie de pe linia 41 au reusit ”performanta” de a bloca intersectia pret de un sfert de ora. Injuraturi, claxoane, balamuc. Cei din spate semnalizeaza dreapta si o iau pe dupa blocuri. Sunt mai in fata, deci astept. Incet-incet, masinile din intersectie se pun in miscare, iar fluxul auto isi reia cadenta matinala obisnuita.

 

Bucuresti, ora 10:43. Intersectia de la Razoare: aici e aici! Vin masini din toate directiile, iar semafoarele din rond abia fac fata iuresului de soferi grabiti. Claxoane si balamuc, la fel ca in intersectia anterioara. Injuraturi mai putine. Avansez cu viteza melcului pana in fata semaforului. E verde si pornesc mai departe.

 

Urmatoarea provocare apare in dreptul Spitalului Clinic Universitar. Nu-l vad, dar am prins o noua coloana. Ma uit din nou la ceas. 11:21. Pana acum ar fi trebuit sa ajung la destinatie, dar sunt doar la jumatatea drumului. Avansez incet. Nu e normal sa aplic legea junglei, dar m-am obisnuit. E la fel ca ieri, ca saptamana trecuta, ca acum doua luni, ca acum un an si asa mai departe. Poate ca e mai bine ca maine sa nu ma mai urc in taxi si sa iau bicicleta. Dau mai mult la pedale, dar macar nu stau pe loc. Risc sa ajung ud la birou, dar scap de balamuc. Pana la solutii de infrastructura corespunzatoare conditiilor de trafic, supravietuim din semafor in semafor.

 

Bucurestiul nu este singura capitala europeana cu strazi si bulevarde care fac fata cu greu conditiilor de trafic, tot mai aglomerat de la un an la altul. In aceeasi situatie se afla capitale precum Paris, Roma si Viena. Diferenta consta in solutii de management al traficului urban care, in loc de semafoare mai mult sau mai putin sincronizate, treceri de pietoni accesibile contra cronometru si politisti derutati prin intersectii, includ solutii de monitorizare a fluxului de masini din intersectii, retele de comunicare in timp real, precum si proceduri complexe de prevenire si evitare a ambuteiajelor.

 

O solutie de acest fel se numeste Sitraffic Concert. In spatele denumirii artistice se ascunde un complex portativ tehnic pentru mediul urban, cu note si semnale pentru intersectii si vehiculele participante la trafic. Totul porneste de la patru coordonate de baza: Parcari, Traficul Urban, Lucrari pe carosabil, Evenimente. Prin procedurile de transfer a datelor in timp real, centrul de comanda si planificare a traficului ia cunostinta in cel mai scurt timp de locurile de parcare disponibile in oras, situatia traficului, lucrarile de amenajari si reparatii care pot deranja traficul, precum si manifestatiile ce necesita aplicarea unor masuri speciale.

 

Sitraffic Concert comunica tuturor participantilor la trafic date despre cum se circula in oras. Ca tot suntem intr-o perioada in care manifestatiile din Piata Victoriei si grevele sunt la ordinea zilei, poate ca e bine sa stii ce se intampla in oras inca de cand dai drumul la radio sau la GPS-ul din masina. Sau poate ca te intereseaza unde vei gasi un loc de parcare, cand ajungi la destinatie. Ori fie si un traseu lejer de acasa pana la serviciu, fara sa te mai gandesti la neplacuta situatie de a fi blocat cu masina, in centrul Bucurestiului.

 

2010_09_29 Sitraffic 2

 

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite