Tehnologia flywheel in transportul public. Autobuzele londoneze ar putea consuma cu 30% mai putin combustibil

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 23.04.2012   |   
0 comentarii

flywheelAu facut istorie in Formula 1 si in cursele de GT-uri, iar acum urmeaza sa fie testate si in transportul public londonez. Este vorba despre volantele electrice montate anterior pe bolizii de curse, recalibrate pentru rotile autobuzelor din Londra.

 

Go-Ahead, cel mai mare operator de autobuze din Marea Britanie va incepe de la finele acestui an testarea sistemelor flywheel pe sase prototipuri destinate transportului in comun. Testele sunt programate pentru un interval de trei luni, timp in care tehnicienii englezi vor evalua capacitatea noilor dispozitive, pentru extinderea utilizarii lor pe toate cele 4.000 de vehicule de mare tonaj din parcul lor auto.

 

Introdusa prin 2009 in Marele Circ de catre inginerii de la Ferrari, Renault, BMW si McLaren, aceasta tehnologie preia energia cinetica a rotilor, o transforma si o stocheaza in energie electrica. Ulterior, pilotul beneficiaza de acest surplus ori de cate ori are nevoie de un sprint mai agresiv.

 

In cazul soferilor de autobuz, volanta electrica montata pe roti ar trebui sa scada consumul de combustibil cu 30%. Specialistii de la Go-Ahead vor ca aceasta performanta energetica sa fie realizata intr-un termen de maxim cinci ani. Si asta pentru ca durata de exploatare a unui autobuz londonez poate astfel sa fie marita de la 10 cat este in prezent, pana la 14-15 ani.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite