TOP 10: Avenio, Formula 1 pentru mijloacele de transport in comun

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 21.10.2010   |   
1 comentarii

2010_10_21 Tramvaie moderneOriunde exista motociclete, exista si motoare sportive. Daca exista industrie auto, atunci e si Formula 1. Iar daca in Romania CFR ruleaza aceleasi locomotive peticite pe ici-pe colo, prin partile esentiale, fii sigur ca in cealalta parte a continentului, circula trenuri noi, care ating si 320 km/h. Pornind de la aceste principii, e foarte probabil sa te fi intrebat daca in toata Europa cafeaua de dimineata precede intotdeauna un inedit sir de aventuri in mijloacele de transport in comun. Cum ar fi in cazul tau, cand pleci la serviciu. Daca toti asteapta dupa cate un 41 sau 32 aglomerat. Daca toti sunt imbranciti de pensionari dornici sa ocupe cu orice pret locurile in tramvaie. Daca se cearta sau nu pe geamurile deschise si, in general, daca tramvaiele sunt la fel de prapadite ca si ale noastre. Raspunsul este, cu siguranta, NU!

 

Spre deosebire de masini, Formula 1 din mijloacele de transport in comun inseamna un statut accesibil prin gradul ridicat de confort, tehnologia moderna si economia de combustibil. In cazul prezentat mai devreme, Avenio poate reprezenta Formula 1 pentru tramvaie. Cum? Iata cele 10 criterii care il situeaza in poll-position!

 

1. Bolizii de Formula 1 exceleaza prin putere si viteza. Avenio prinde cel mult 80 km/h, insa la cei 73 de metri pe care ii are, este cel mai lung tramvai cu podea joasa din lume!

 

2. Daca pana acum ai fost surprins de modul cum monoposturile din Marele Circ vireaza in curbe, afla ca Avenio poate inregistra performante similare, adaptate pentru liniile urbane de cale ferata. In loc de KERS, tramvaiul Avenio dispune de tractiune la fiecare al doilea set de roti, precum si bughiuri optimizate pentru platforma foarte joasa si, implicit, tinuta de drum.

 

3. In Formula 1 vorbim de caroserii din fibra de carbon si componente din aliaje foarte rezistente. Caroseria lui Avenio este din otel, insa reprezinta doar 15% din greutatea intregii garnituri. Asta il ajuta sa demareze repede si sa opreasca in statii aproape la fel de repede, fara a afecta confortul pasagerilor.

 

4. Tramvaiul Avenio consuma foarte putina electricitate si, prin propulsia de care dispune, este un vehicul eco-friendly. Vor mai trece niste ani buni pana cand echipele din Formula 1 vor atinge asemenea performante.

 

5. Pilotii din Marele Circ sunt nevoiti sa suporte forte gravitationale uriase in curbe. In cazul tramvaielor vorbim despre elemente de stabilitate laterala (LSE), iar Avenio dispune de mai multa tehnologie decat poate fi inclusa intr-un bolid de Formula 1. Si chiar cu rezultate mai bune!

 

6. Ai vazut cum arata o masina de Formula 1 dupa un accident? Imagineaza-ti ca pentru a fi aprobate ca mijloc de transport in comun, toate tramvaiele Avenio trebuie sa intruneasca un set de standarde extrem de stricte dupa accidentele simulate in sesiunile de crash test.

 

7. N-are rost sa mai amintim cati oameni au norocul de a se da pe circuit la bordul unui monopost. Avenio poate transporta pana la 540 de pasageri intr-un singur drum, in cele mai bune conditii de confort. Si nimeni nu ajunge pe ultimul loc, la destinatie!

 

8. In Formula 1, ingineriile asimetrice sunt inca de domeniul viitorului. La Avenio, elementele asimetrice tin de siguranta vehiculului in conditii de acceleratie transversala, in curbe. Simplu si eficient!

  

9. Orice defectiune a unui bolid de Formula 1 poate aprinde Marele Circ. La propriu! In Avenio nu poate lua foc nimic, deoarece e construit exclusiv din materiale ignifuge.

 

10. De indata ce sunt scoase din circuit, monoposturile din Formula 1 isi gasesc locul fie in muzee, fie in garajele unor colectionari excentrici. 90% din materialele folosite in fabricarea unui tramvai Avenio sunt reciclabile. Deci durata lor de utilizare poate fi prelungita, ecologic, in folosul comunitatii.

Comentarii

Roxana

Foarte tare!

21.10.2010

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite