poza1

Trenurile de aterizare hibrid: un pas mic pentru industria aeronautica, unul mare pentru mediul inconjurator

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 01.03.2012   |   
0 comentarii

Ai idee cam cat consuma toate avioanele comerciale din lume, ori de cate ori aterizeaza si decoleaza de pe aeroporturi? Conform Consiliului Consultativ pentru Aeronautica din Europa (ACARE – Advisory Council for Aeronautics in Europe) e vorba de vreo 5 milioane de tone de combustibil, pe an. In alta ordine de idei, vorbim de circa 5% din consumul total de combustibil anual, din industria aeronautica.

Aceasta cifra se regaseste in preturile piperate ale biletelor de avion, in noxele din aer, smogul din aeroporturi si, implicit, poluarea fonica greu de suportat.

Toate inconvenientele mentionate mai devreme ar putea fi usor inlaturate daca, in locul motoarelor conventionale, operatorii aerieni ar folosi solutii de propulsie hibrida. Fie si numai in timpul manevrelor de pe pistele aeroporturilor.

De exemplu, un Airbus A320 produce pana la 3 megawati de energie ori de cate ori aterizeaza pe pista. O resursa care-i pierduta, prin caldura, de discurile de frana. Potrivit unei echipe de cercetatori de la Lincoln University din Marea Britanie, toata aceasta energie ar putea fi colectata si apoi refolosita, printr-un mecanism similar sistemului KERS utilizat de bolizii de Formula 1.

Astfel, cand aeronava atinge pista, generatoarele electrice de pe trenul de aterizare produc electricitate stocata apoi in bateriile montate la bord. Mai departe, energia obtinuta ar putea fi folosita pentru iluminarea din interior, prin LED-uri si chiar pentru activarea sistemului de aer conditionat.

In plus, pentru pilotii de pe liniile comerciale, aterizarea doar cu ajutorul motoarelor electrice ar putea fi o provocare demna de urmarit, in cele mai stricte conditii de siguranta. Ceea ce, bineinteles, ar presupune inca un pas in fata in industria aeronautica.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite