Un roman participa la competitia de avioane electrice organizata de NASA!

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 10.01.2011   |   
0 comentarii

2011_01_10 Un roman a prins aripi electriceDe la Traian Vuia si Henri Coanda incoace, pionierii tehnicii romanesti de aviatie n-au disparut in negura timpului. Dovada este vie si se numeste Calin Gologan. Mutat in Germania in urma cu 21 de ani, inginerul aeronautic nascut in tara noastra este primul roman care va participa la 2011 CAFE Green Flight Challenge, concursul de avioane electrice organizat de NASA in intervalul 11-17 iulie, in California.

 

NASA a alocat pentru acest an un buget de 1,65 milioane de dolari pentru aceasta competitie. Castigator va fi desemnat prototipul care va reusi sa zboare cea mai lunga distanta cu echivalentul a doar 3,78 litri de combustibil.

 

Botezat Elektra One, avionul construit de Gologan are un singur loc, e fabricat din materiale compozite si e propulsat de un motor electric cu baterii Li-Ion care ii asigura o autonomie de zbor de la trei la patru ore. Avionul electric al lui Calin Gologan este deocamdata un experiment care, in cazul in care va reusi sa-si dovedeasca fiabilitatea in aer, va fi produs tot cu propulsie 100% electrica, dar in configuratii de doua si patru locuri si sub forma unor avioane de familie.

 

Prezentat pentru prima data in aprilie 2010 la Aero Friedrichschafen – cel mai mare targ general de aviatie din Europa, Elektra One dezvolta 21 CP si poate zbura cu o viteza maxima de 160 km/h. Desi lansarea micului avion de agrement a fost facuta pe etape, intai fiind prezentat fuselajul, iar in noiembrie motorul electric al lui Calin Gologan, primul zbor va avea loc in luna februarie a anului in curs.

 

In cazul in care prima decolare va fi incununata de succes, Gologan a declarat ca, pe langa aeronavele electrice de agrement, PC-Aero (compania pe care o conduce) ar putea dezvolta si primul hangar cu panouri fotovoltaice. Potrivit inginerului de origine romana, bateriile Li-Ion incarcate din panourile solare de pe un acoperis cu suprafata de 40 de metri patrati ar putea asigura suficienta energie electrica pentru aproximativ 300 de ore de zbor.

 

De asemenea, printre planurile ambitioase anuntate de Calin Gologan se numara si construirea unui avion pentru acrobatii, tot cu propulsie electrica. Insa, spre deosebire de Elektra One, planul pentru acest avion ar putea implica o anvergura mai mare a aripilor, precum si panouri fotovoltaice pentru a-i asigura o mai mare autonomie in aer.

 

2011_01_10 Un roman a prins aripi electrice_2

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite