Velaro D sau cum sa zbori cu 320 km/h pe calea ferata!

Autor: Hitechpedia   |   
Data: 17.08.2010   |   
0 comentarii

Neuer Superzug für Deutschland: Siemens baut Nachfolger des ICESa mergi cu trenul de la Bucuresti la Constanta este o adevarata aventura! Uiti instantaneu de visul de a-ti intinde sezlongul pe bucatica de plaja cea mai lipsita de gunoaie si de a te imbaia in cea mai albastra particica din Marea Neagra. Sa fie la Mamaia? Navodari? Merita sa strabati cativa kilometri in plus pana la Neptun sau Mangalia? Oricare ar fi alegerea ta, evita sa poposesti in Costinesti! Hai sa revenim la tren. Am avut neplacuta surpriza de a calatori de la Constanta la Bucuresti. Trecem cu vederea aglomeratia din vagoane. De indata ce trenul s-a pus in miscare, temperatura ridicata si-a intrat in drepturi. Geamurile sigilate, aer conditionat prea slab pentru a avea vreun efect. Durata calatoriei: patru ore.

 

 

Pana cand vom putea zbura pe caile ferate romane cu viteze de peste 200 km/h si in conditii civilizate, nu avem altceva ce face decat sa suportam supliciul estival al garniturilor reconditionate si defectate de criza. Sau sa ne inghesuim la microbuze. Ori, pentru norocosi, sa ne exersam rabdarea cu masinile personale, pe Autostrada Soarelui, catre statiunile de pe litoral.

 

Contrar aparentelor, tehnologii pentru optimizarea transportului feroviar exista si sunt puse in aplicare. Nu ne referim doar la sine, ci si la trenurile propriu-zise. De exemplu, nemtii vor putea calatori incepand cu finele lui 2011 cu cel mai nou supertren din lume. Denumit Velaro D, acest tren face parte dintr-o gama de garnituri care opereaza in Spania, China si Rusia. Fiecare dintre aceste trenuri poate rula cu o viteza maxima de 320 km/h. Deutsche Bahn a comandat 15 astfel de trenuri de mare viteza, fiecare cu cate opt vagoane.

 

Fiecare vagon Velaro D este fabricat din profile de aluminiu sudate intre ele, pentru o rezistenta cat mai optima la vitezele ridicate cu care circula acest tren si o durabilitate potrivita pentru folosirea pe timp indelungat. Revenind la crunta realitate feroviara autohtona, deocamdata nu putem decat sa visam la astfel de garnituri. Important e ca exista si, cu voia guvernantilor, poate vom ajunge si noi sa calatorim prin tara noastra draga cu asemenea trenuri, fara opriri deranjant de lungi la Faurei, Ciulnita sau Lehliu Gara.

Comentariul tau

Email-ul tau nu va fi publicat. Numele si email-ul sunt obligatorii.

trimite